sałatki

Turecka sałatka z kaszą kuskus (kisir)

1/15/2018

Pamiętam, jak to było, gdy po raz pierwszy jadłam kuskus. Zostałam poczęstowana tradycyjną sałatką u mojej tureckiej przyjaciółki. Nie mogłam powstrzymać się wtedy od achów i ochów. Byłam zafascynowana faktem, że tego dania nie trzeba gotować, jest bardzo szybkie do wykonania i niesamowicie pyszne. Sałatka była wtedy podana tak, ja u mnie na zdjęciu, w młodych listkach sałaty i jadło się ją bez sztućców. Już nie pamiętam ile listków wtedy zjadłam, ale myślę, że całą tonę. Dodam, że było to dość dawno temu, kiedy to w zwykłych supermarketach nie można było kupić ani kuksusu, ani bulguru.
Teraz, kilka lat później kupujemy je bez zastanowienia, wielu z nas sięga po kuskus bardzo często i nawet nie myślimy o tym, ile zalet ma dla nas kulturowa wymiana. Wszystko zaczyna się w kuchni, przy stole najłatwiej jest przełamać pierwsze lody i przekonać się, iż to co obce, może w znaczący sposób wzbogacić nasze życie, nie tylko pod względem kulinarnym.
Zapraszam Was na jedną z moich sałatek, inspirowanych kuchnią turecką. Możecie dodawać dowolne składniki, ale zawsze starajcie się, aby znalazła się w niej nać gładkiej pietruszki i sok z cytryny, to nada jej niepowtarzalnego smaku.
To kolejna propozycja idealnie nadająca się do zabrania do pracy.
Przepis przygotowałam dla sonko.pl.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
100 g kaszy kuskus
5 pomidorków koktajlowych
1/4 czerwonej papryki
1/2 małej cebuli
1 czubata łyżeczka koncentratu pomidorowego
1 łyżka oliwy z oliwek
3 łyżki soku z cytryny
garść natki gładkiej pietruszki
sól do smaku

Kaszę kuskus przygotować według opisu na opakowaniu. Cebulę pokroić w drobną kostkę i usmażyć na złoto z oliwą, a następnie dodać koncentrat oraz sok z cytryny i wymieszać. Pomidorki pokroić w ćwiartki, paprykę w drobną kostkę, a  natkę posiekać. Wszystkie składniki wymieszać posolić do smaku. Podawać na ciepło lub na zimno z oliwkami, białym pieczywem, sałatą i jogurtem roślinnym z posiekanym czosnkiem.

You Might Also Like

1 Komentarzy

  1. Bardzo fajna strona. Ostatnimi czasy przygotowywuję coraz więcej dań vegańskich, więc będę tutaj wpadać częściej :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń